Direktlänk till inlägg 12 februari 2012

Mitt liv som (sex)slav 203

Av Palle Reiler - 12 februari 2012 09:23

Jag messar till Caro vad hennes farbror skrivit men hon hon blir mest galen på mig. Att jag överhuvudtaget tagit kontakt med honom! Att han ALDRIG skulle hjälpa henne, "sanna mina ord"! Och att hon hellre lever på sin kropp än på hans pengar! Vad gör man?

Jag skriver en längre insändare om Caros liv i traktens lokaltidning. Det dröjer några dagar innan den kommer in under rubriken "Ett människoöde som kan väcka funderingar". Jag skriver under signatur eftersom jag inte vill att någon direkt vet vem som skrivit den. Väntar på reaktioner. Men inget händer på en vecka. Skickar en rad till redaktören. Hon svarar att hon också trott att folk skulle reagerat. Men ingen har skickat in något.

Jag kommer att tänka på tv-reklamen där en familj sitter och äter lax med någon ny sås från Knorr(?). Utanför fönstret rastar en gubbe sin hund. Då dyker ett ufo upp på himlen, stannar ovanför gubben med hunden, strålar upp båda i ufot och försvinner. Familjen ser allt detta men bryr sig inte ett piss, äter vidare som inget hade hänt.

Precis så känns det att beskriva Caros situation med noll respons som svar.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Palle Reiler - 2 december 2012 14:49

När Caro hade fått alla pengarna hon velat ha till sitt projekt, försvann hon från min horisont och jag har inte funnit anledning att jaga henne för att få veta hur det gått. För när jag gjort så tidigare, har resultatet varit att jag känt mig tvinga...

Av Palle Reiler - 2 december 2012 14:40

Det är tio månader nästan sedan jag skrev en rad. Läser jag mina senaste inlägg från februari, förstår jag hur mycket som hunnit hända sedan dess. Vad gäller Caroline har jag tappat kontakten. Jobbade hårt för att få henne från gatan, skickade inalle...

Av Palle Reiler - 11 februari 2012 17:47

När jag hörde allt detta om Caros nuvarande liv, hade jag svårt att sova på nätterna. Funderade över hur jag skulle kunna få henne från detta "jobb" som fnask till något annat. Hon utsätter sig varje natt för faran att få hiv/aids i ett område i väst...

Av Palle Reiler - 11 februari 2012 17:28

Min blogg är mycket gammal nu. De 200 första inläggen har kommit till under sex års tid - eller något sådant. Men det betyder inte att den inte är läsvärd. Jag har förstått att jag skriver mest för min egen skull. Som en sorts dokumentation över en m...

Av Palle Reiler - 14 november 2010 15:39

Jag är så jävla less på att behöva köpa allt skräp som kommer från Kina!!!! Så fort något är lite billigare, dvs. överkomligt i pris för oss, är det MADE IN CHINA! På vissa områden finns inget annat att köpa längre!!! Leksaker t.ex. Har någon kommit ...

Ovido - Quiz & Flashcards