Alla inlägg under november 2009

Av Palle Reiler - 4 november 2009 18:32

Vad har hänt sen sist? Jo, jag har fått veta en del detaljer kring den olycka som drabbat Caroline. Hon hade varit på konsert i Nakuru tillsammans med sin äldsta syster den 7 juli. På hemvägen hade olyckan skett, oklart för mig hur. Hennes syster hade blivit så allvarligt skadad att hon senare dog. Caro blev också svårt skadad men överlevde.

Hon hade tidigare i år flyttat till Bondo, sex mil väster om Kisumu, och bott hos sin syster och hennes familj. Hennes jobb hade varit ett frivilligarbete för NGO/Kefeado, en organisation som kämpar för kvinnans rättighetenågot som verkligen behövs i Kenya. Men nu kan hon förstås inte jobba längre.

Hon bor nu i hennes systerns hus där hennes yngste bror tar hand om henne. Jag vill inte fråga hur allt detta går till. Om hon måste bäras till toa t.ex Om hon själv kan klä på och av sig osv. Jag tror inte att jag skulle få några ärliga svar ändå. Detaljerna kan vara så känsliga att hon inte vill avslöja dem.

Allteftersom har jag dock fått veta att hon inte alls är så full av tillförsikt om sin framtida hälsa som hon gav sken av från början. Hon pendlar snarare mellan hoppet om att åter kunna gå en dag och förtvivlan över att så aldrig kommer att ske måhända.

Ovido - Quiz & Flashcards