Alla inlägg under november 2006

Av Palle Reiler - 10 november 2006 08:20

När jag tänker på Afrika, blöder mitt hjärta. Jag längtar dit som om det vore min egen hembygd. Nu har även Kina börjat plundra kontinenten på dess materiella tillgångar. Några svarta potentater blir säkert även de rikare på denna rovdrift. Men majoriteten av människorna som mest är vänliga och glada i all sin fattigdom kommer fortsatt kämpa för sin dagliga överlevnad.

Av Palle Reiler - 10 november 2006 08:05

Long time - no see! Nästan två månader har gått och under tiden har jag funderat över vem jag vill leva tillsammans med, Caroline eller Shirin.När Caroline krävde ett eget bankkonto i sitt land - redan nu - dit jag kunde skicka pengar, en investering på 2000 kr bara för att öppna kontot - för så kan det vara i Afrika - slutade jag messa ett tag och började tänka efter. Eller känna efter, snarare. Efter några veckor utan kontakt kände jag mig mycket ensam, inte minst sedan samlivet med Shirin som vanligt inte varit det bästa. Därför skickade jag ett sms till Caroline igen och hon var inte sen att svara.

Ovido - Quiz & Flashcards